Topeng muka anti-penuaan buatan sendiri - caj berganda untuk awet muda

topeng muka untuk peremajaan kulit

Mana-mana wanita mahu mempunyai penampilan yang menarik. Walau bagaimanapun, tanpa kulit wajah yang terawat dengan baik, ini hampir mustahil untuk dicapai. Untuk menyembuhkan kulit dan melambatkan proses penuaan, perlu kerap menjalankan prosedur penjagaan. Langkah-langkah sedemikian mempercepatkan pertumbuhan semula struktur selular, mencegah penampilan kedutan, dan juga menghapuskan kecacatan yang telah muncul.

Anda boleh mendapatkan kesan yang diingini hanya dengan penjagaan biasa. Ini termasuk rawatan pembersihan, penjagaan harian dan, sudah tentu, topeng anti-penuaan yang berkesan. Beberapa cadangan pakar mengatakan bahawa topeng harus dimulakan dari umur 25 tahun, pada yang lain - dari umur 20 tahun. Sebelum ini, anda tidak boleh membebankan kulit, kerana proses penuaan belum bermula.

Kenapa kulit semakin tua

Selepas 25 tahun, kedutan pertama muncul terutamanya disebabkan oleh pergerakan aktif otot muka. Kedutan pertama seperti itu dipanggil meniru dan biasanya muncul di kawasan nasolabial, berhampiran mata. Kulit matang secara beransur-ansur mula kehilangan keanjalan, dan pada usia 35 tahun anda dapat melihat tanda-tanda dagu dan pipi yang kendur, kedutan di dahi dan bawah mata semakin dalam.

Penuaan kulit berlaku akibat penurunan tahap penghasilan kolagen oleh badan. Kekurangannya boleh diisi semula dengan prosedur salun, pembetulan pemakanan, topeng anti-penuaan di rumah.

Kulit yang pudar memerlukan penghidratan aktif, vitaminisasi dan penjagaan rapi. Topeng muka buatan sendiri yang diperbuat daripada bahan semula jadi akan membantu memenuhi semua keperluan kulit anda pada bila-bila masa.

peringkat peremajaan kulit muka dengan topeng

Apa itu kedutan

Pakar kosmetik mengenal pasti beberapa jenis kedutan, yang berlaku untuk beberapa sebab:

  • Cetek - terbentuk di lapisan atas kulit, mungkin muncul selepas 30 tahun, dan lebih awal lagi. Kejadian mereka diprovokasi bukan oleh proses dalaman dalam badan, tetapi oleh pengaruh atmosfera agresif luaran: peningkatan dos sinaran ultraviolet, udara kering, air keras. Faktor-faktor ini, ditambah dengan penjagaan yang tidak mencukupi, boleh menyebabkan pengecutan kulit. Kedutan sedemikian kelihatan seperti jaringan halus, paling kerap muncul di bawah mata, pada kuil.
  • Sederhana - Kedutan ini berkaitan dengan usia dan berkembang di lapisan tengah kulit. Pakar kosmetologi percaya bahawa pembentukan mereka adalah disebabkan terutamanya oleh penjagaan kulit yang tidak mencukupi, kerana meniru kedutan cetek semakin mendalam dari masa ke masa. Kedutan sederhana dalam muncul selepas 40 tahun, apabila bilangan serat kolagen berkurangan, mereka mula mengubah strukturnya, dan keanjalan kulit berkurangan.
  • Dalam - kedutan seperti itu adalah ubah bentuk kulit yang berterusan yang menjejaskan semua lapisan dan mencapai tisu lemak. Ia biasanya berlaku selepas tanda 50 tahun. Kedutan di kawasan aktiviti meniru terbesar dicirikan oleh kedalaman yang lebih besar. Ramai pakar kosmetik percaya bahawa kehadiran dan bilangan kedutan dalam adalah disebabkan oleh faktor genetik.

Untuk meremajakan kulit dan tidak membahayakannya, perlu memilih kosmetik berdasarkan umur. Topeng muka yang meremajakan akan membantu menenun kulit dengan semua elemen yang diperlukan dan menghadapi perubahan berkaitan usia. Sebagai contoh, formulasi yang berkesan pada usia 20 tahun tidak akan menunjukkan dinamik positif selepas 60. Skim yang sama berfungsi dalam urutan terbalik: teknik anti-penuaan yang agresif tidak boleh digunakan pada kulit yang mempunyai keupayaan untuk mengekalkan keanjalan.

Bagaimana untuk meremajakan kulit anda

Bagaimana untuk memelihara kulit muda adalah persoalan yang menarik minat semua wanita, tanpa pengecualian. Untuk menjadikan impian ini menjadi kenyataan, anda mesti mengikuti beberapa peraturan mudah:

  • mulakan setiap hari baru dengan pembasuhan yang menyeluruh, selepas prosedur air, adalah dinasihatkan untuk tidak mengeringkan muka anda dengan tuala;
  • dalam senjata mana-mana wanita harus hadir siang dan malam krim anti-penuaan;
  • gimnastik untuk muka adalah pembantu terbaik dalam mengekalkan keanjalan muka, jangan luangkan 10-15 minit untuknya setiap hari;
  • Lakukan topeng dan peeling sekurang-kurangnya 2 kali seminggu.

Daripada sejumlah besar resipi terbaik untuk kecantikan dan keremajaan, anda boleh mengambil daripada pengalaman ibu dan nenek kami. Uji sendiri resipi rakyat terbukti terbaik. Pengelupasan, krim, topeng muka anti-penuaan berkualiti tinggi, kedua-dua buatan kilang (tertakluk kepada komposisi semula jadi yang baik) dan buatan sendiri, memberikan hasil yang sangat baik dengan penggunaan biasa. Anda akan menghilangkan kedutan lama dan menghalang penampilan yang baru.

Pembinaan muka adalah salah satu cara yang paling selamat dan paling mudah didapati untuk memanjangkan keremajaan kulit. Senaman muka ini tidak mempunyai kontraindikasi. Ia akan membolehkan anda menghilangkan kedutan meniru, menghilangkan dagu berganda dan meningkatkan turgor keseluruhan kulit.

kedutan di dahi bagaimana untuk menghilangkan dengan topeng

Produk untuk topeng

Topeng muka meremajakan buatan sendiri adalah penting untuk menegang, melembutkan dan memutihkan kulit. Di samping itu, mereka mengenyangkannya dengan dos kejutan vitamin dan mineral. Bahan aktif terdapat dalam sayur-sayuran, buah-buahan, produk tenusu. Apabila anda menggunakan topeng semulajadi, anda akan merasakan kesan segera.

Anda boleh membuat topeng buatan sendiri menggunakan:

  • pulpa sayur-sayuran dan buah-buahan;
  • herba;
  • bijirin;
  • sayang.

Produk ini mempunyai komposisi vitamin yang sangat kaya dan mampu memulakan proses penjanaan semula tisu. Menggunakan topeng semulajadi yang paling berkesan, anda boleh kelihatan sekurang-kurangnya 10 tahun lebih muda pada sebarang umur.

Masker untuk semua jenis kulit

Resipi untuk kopi meremajakan atau topeng muka koko. Bahan-bahan ini mempunyai kesan tonik yang kuat, melegakan bengkak. Scrub dengan kandungannya membolehkan anda membersihkan kulit dengan lembut dan berkesan, membuang sel-sel mati. Untuk memasak anda perlu:

  • 2 sudu besar kopi tanah atau koko;
  • 6 sudu besar sebarang produk susu yang ditapai tanpa bahan tambahan kimia;
  • sedikit madu boleh ditambah untuk memberi kesan antibakteria.

Campuran untuk kulit dehidrasi boleh diperkaya dengan zaitun, badam, minyak kelapa. Dalam bekas seramik, campurkan kopi dan produk susu yang ditapai, pukul jisim, tambah madu. Sapukan komposisi ke muka anda dan tunggu sehingga ia kering.

Untuk melemahkan kesan mengetatkan, sapukan tuala yang dibasahkan dengan air suam pada muka anda, keluarkan komposisi yang lain.

Topeng oat dan yogurt. Campuran ini adalah untuk peremajaan. Ia berkesan melawan kedutan, keradangan. Selepas topeng, muka anda akan bersinar. Untuk menyediakannya, sediakan:

  • satu sudu besar oat;
  • satu sudu yogurt tanpa bahan tambahan kimia;
  • jus buah-buahan;
  • sedikit madu.

Kisar oatmeal menjadi tepung dan tutup dengan yogurt. Biarkan selama setengah jam untuk membengkak. Kemudian tambah madu dan jus buah ke dalam komposisi. Sapukan topeng muka anti-penuaan selama 10 minit. Pada masa ini, komposisi mungkin kering sedikit supaya mudah dicuci, basahkan sedikit muka anda dengan air sehingga ketulan keras larut, dan kemudian basuh dengan cara biasa.

Topeng oat. Topeng sedemikian akan membantu mengatasi masalah kulit matang. Dari penggunaan pertama, anda akan melihat bagaimana kedutan halus dilicinkan, kulit telah memperoleh warna yang sihat. Untuk menyediakannya, sediakan makanan berikut:

  • satu sudu oatmeal, dikisar menjadi tepung;
  • satu sudu teh jus lemon;
  • 2 sudu teh susu.

Panaskan susu dan masukkan bahan yang lain. Perhatian, susu tidak boleh panas, pastikan ia lebih panas sedikit daripada suhu badan. Selepas mencampurkan komposisi dengan teliti, sapukan pada kulit. Selain itu, topeng ini juga boleh disapu pada bahagian leher dan décolleté.

Scrub soda. Soda terkenal dengan sifat pengelupasan dan pembersihannya. Hanya satu topeng muka yang meremajakan akan memberikan kesan yang luar biasa untuk menghilangkan mengelupas, kedutan halus, dan ruam. Untuk menyediakan penawar ajaib ini, ambil makanan berikut:

  • 2 sudu besar baking soda;
  • 1 sudu teh air.

Satukan bahan dan kacau sehingga diperolehi pes. Sapukan pada kawasan yang memerlukan pembersihan, urut dengan hujung jari.

penyediaan topeng soda untuk peremajaan muka

Peraturan untuk penggunaan topeng rumah

Manfaat topeng kulit buatan sendiri adalah jelas. Di samping itu, mereka mempunyai beberapa kelebihan lain:

  • kekurangan bahan kimia;
  • harga berpatutan;
  • memasak cepat;
  • bahan-bahan yang betul sentiasa ada;
  • kecekapan tinggi.

Topeng muka yang berkesan - meremajakan dan menjana semula - sesuai walaupun untuk mereka yang mengalami reaksi alahan. Setelah mengambil komposisi neutral, anda akan membawa manfaat luar biasa kepada kulit anda. Ketersediaan semua bahan membolehkan mereka dicampur dan digunakan pada bila-bila masa.

Anda boleh menggunakan bukan sahaja produk yang dinyatakan. Membuat topeng buatan sendiri melibatkan penerbangan imaginasi sebenar. Mana-mana minyak, madu, herba segar, beri sesuai untuk memasak. Mengetahui kesan pada kulit setiap produk, anda akan membuat topeng mengikut jenis kulit anda.

Topeng digunakan untuk membersihkan kulit. Elakkan kawasan di bawah mata dan sekitar bibir, kawasan ini memerlukan produk yang sangat lembut dan melembapkan. Ia perlu untuk membasuh komposisi selepas 15-20 minit pendedahan dan hanya dengan air suam. Selepas topeng, anda boleh menggunakan pelembap biasa anda.

Jika kulit anda terdedah kepada alahan, maka uji topeng. Untuk melakukan ini, jatuhkan campuran ke kawasan pergelangan tangan dan biarkan selama 10-15 minit. Jika pada masa ini tindak balas buruk tidak berlaku pada kulit, maka anda boleh menggunakan topeng muka dengan selamat.

Ingat bahawa kesannya akan berbeza, resipi untuk topeng anti-penuaan mesti dipilih secara individu secara individu. Jika anda telah membaca tentang topeng menakjubkan yang menjanjikan kesan segera, tiada jaminan ia akan berkesan untuk anda. Melalui percubaan, anda boleh menemui "topeng emas" yang akan membantu anda kekal muda untuk tahun-tahun akan datang.